Related Posts with Thumbnails

Khamis, Disember 31

FIGURA YANG DISANJUNGI

tahun ini kita dikejutkan dengan pemergian seorang figura yang digelar "raja pop dunia" iaitu michael jackson..sejujurnya memanglah aku tak membesar dengan lagu dia but bila aku tengok dia punya performance,aku kagum!!kelincahannya di pentas tiada tandingan lebih-lebih lagi ketika melakukan tarian "moon walk"..

dia memang layak menerima title itu..lagu dia yang paling aku suka ialah "thriller" and "you're not alone"..boleh dikata dia ni memang serba boleh!!pengaruh yang ditinggalkan figura ini amat besar kepada masyarakat dunia sampaikan datuk dan nenek aku pun boleh kenal dia..(ye lah kan biasanya orang tua mana ada yang care about hiburan)ini bermakna betapa hebatnya dia ni di zaman gemilangnya..

apa yang membanggakan ialah album keenamnya,thriller terjual lebih 110 juta seluruh dunia hingga sekarang!!wow!!tak ada artis yang boleh buat macam tu..

dan tentang kematiannya pula,aku tiada komen..tapi kalau betul lah dia dibunuh,harap-harap cepatlah pembunuh tu dicekup..rasanya ada lagi sekarang peminat dia yang tak boleh terima hakikat yang dia dah mati..betul tak??dia boleh menjadi contoh kepada artis-artis lain untuk membuat persembahan yang superb!!

bagi aku,dia adalah legenda dunia yang tiada gantinya..sempena hari terakhir 2009 ni,aku tujukan penghargaan ini kepada "Michael Jackson"...

"HIS MUSIC WILL LIVE FOREVER"

-MATURED BOY-

0 re$pon$:

Catat Ulasan